691 401 590 ampsepolno@gmail.com

NASZE REALIZACJE

REALIZACJE

Kontynuacja naszych realizacji jest prowadzona na naszym facebookowym profilu www.facebook.com/ampsepolno . Zachęcamy do polubienia i obserwacji.

BMW F30 2.0D – CHIP TUNING

Świeżo po zakończeniu gwarancji wpadła do nas F’ka w automacie na mały zastrzyk wigoru. Auto zdrowe, bardzo przewidywalne mimo skomplikowanego sterownika silnika chętnie poddało się strojeniu i zaowocowało fajnym przyrostem, który uprzyjemni podróżowanie a to wszystko w piątek 13-stego 

Przyrost:
+36KM i 62Nm

Opel Vectra C Z19DTH – Ekologia

Kolejny Opel wpadł na rozwiązanie problemów z ekologią w 150-cio konnym fiatowskim silniku. Pozbyliśmy się raz na zawsze problemów z filtrem cząstek stałych oraz EGR’em

Opel Zafira B 1.9CDTI – CHIP TUNING + Ekologia

Kolejna Zafira zawitała na rozwiązanie ekologicznych problemów. Podziękowaliśmy za współpracę filtrowi cząstek stałych oraz zaworowi EGR. Przy okazji wizyty auto dostało łagodną kurację wzmacniającą.

Przyrost:
+25KM i 71Nm

Opel Astra H 1.7CDTI – CHIP TUNING

Auto z Z17DTH pod maską wpadło do nas na mały zastrzyk mocy. Po programie uzyskaliśmy przyjemny bezpieczny i bezdymny przyrost mocy i momentu, który z pewności poprawi komfort podróżowania.

Przyrost:
+26KM i 50Nm

Peugeot 407 2.0HDI – FAP OFF

PSA montuje „mokre” filtry cząstek stałych w swoich samochodach co dodatkowo daje nam w pakiecie kilka awaryjnych podzespołów. W tym wypadku awaria pompy dodatku Eolys spowodowała przyspieszone zużycie filtra z braku środka katalitycznego dodawanego do paliwa. Problem rozwiązaliśmy kompleksowo mechanicznie i programowo, przy okazji rozwiązaliśmy problemy z ABS i ESP oraz oświetleniem pojazdu 

Opel Zafira B Z19DTH – Ekologia

Zafira wpadła na kompleksowe rozwiązanie ekologicznych problemów w 150-cio konnej jednostce Fiata. Pozbyliśmy się filtra cząstek stałych, zaworu EGR oraz zużytych klap wirowych.

Opel Zafira B Z19DTH – CHIP TUNING + ekologia

Auto zawitało na rozwiązanie ekologicznych problemów. Podziękowaliśmy za współpracę filtrowi cząstek stałych oraz zaworowi EGR. Przy okazji wizyty auto dostało łagodną kurację wzmacniającą ze względu na automatyczną skrzynię biegów i turbinę z tendencją do przeładowywania

Przysrost:

+31KM i 59Nm

Audi Q5 2.0TDI CAHA – klapy wirowe

Audi wpadło z palącą się kontrolką silnika. Podczas diagnostyki stwierdziliśmy uszkodzenie układu klap wirowych – jest to częsta przypadłość silników grupy VAG. Problem rozwiązaliśmy programowo raz na zawsze 

Astra H GTC Z19DTH – OŻYWIENIE

Astra trafiła do nas na lawecie – objaw absolutny brak reakcji na kluczyk. Wstępna diagnoza sprowadziła nas do sterownika silnika, w którym na dobre zagościła woda i spowodowała całą lawinę nieszczęść. Zaczęło się od spadków mocy aż auto z racji zwarcia w szynie CAN, popaleniu kilku bezpieczników umarło całkowicie. Do naszych zadań w tym wypadku należało

– diagnostyka
– naprawa uszkodzonych obwodów zasilania
– odczyt kodu PIN i przygotowanie karty kodowej auta dla klienta
– wylogowanie zakupionego używanego sterownika silnika
– dopisanie drugiego ECU do auta
– przy okazji usunęliśmy informację o wypadku ze sterownika AirBag co powodowało ciągłe zapalanie świateł awaryjnych po przekręceniu kluczyka

Wszystkie operacje dla bezpieczeństwa sterownika przed ponownym zalaniem wykonaliśmy przez złącze OBD.

BMW 5 E-39 – CHIP TUNING

Auto mimo że już dosyć wiekowe i z niezłym przebiegiem wpadło na dodatkowy zastrzyk mocy i przy okazji pokazało że jak dbasz tak masz. Dzięki temu udało się uzyskać przyjemny przyrost.

Przyrost:
+32KM +73Nm

Audi A4 B6 1.9TDI PD – CHIP TUNING

Przyjechało do nas Audi na moda… wróć.. ledwo dojechało bo ktoś zapomniał dokręcić śruby łapki łożyska i blokowała się o przegub. Szybka naprawa i na rolki… efekt? Zdrowa seria zaowocowała ładnym przyrostem. Podróżowanie mimo fatalnej pogodzie będzie teraz zdecydowanie przyjemniejsze.

Przyrost:
+34KM +60Nm

VW Sharan 1.9TDI PD – CHIP TUNING

Klient z okolic Szczecina trafił do nas na małego moda. Jako że Sharan nie grzeszy jakością przegubów wewnętrznych oraz auto oprócz boxa targa za sobą jeszcze lawetę miało być bez szaleństw i maksymalnie bezpiecznie ale żeby uprzyjemnić jazdę.

Przyrost:
+25KM i 46Nm

Peugeot 508 1.6 e-HDI – Ekologia

Z zaprzyjaźnionego warsztatu trafił do nas Peugeot 508 na kompleksowe rozwiązanie ekologicznych problemów nad którymi próbował zapanować sterownik Continentala. Niestety awaria zaworu EGR nie wpłynęła pozytywnie na filtr cząstek stałych więc pozbyliśmy się obu elementów. Przy okazji jako że auto było po wymianie sprzęgła i wysprzęglika przeprowadziliśmy pełne uczenie skrzyni biegów.

VW Sharan 2.0TDI CR z SCR – CHIP TUNING

Świeżo kupiony Sharan z DSG wpadł na kurację wzmacniającą nowy nabytek miał mieć seryjnie 170KM i z taką świadomością klient auto nabył. Weryfikacja kodu silnika i hamownia potwierdziły że jest to jednak wersja 140KM. Troszkę pomieszaliśmy w sofcie i klient odjechał wersją taką jaką chciał z łagodną mapą bez zbędnego kopania niutonem po plecach 

Przyrost:
+33KM i 46Nm

Piątek, piąteczek

Dziś m.in. w A6 2.7 Bi-T dołożyliśmy tempomat, w Astrze H naprawiliśmy CIM. Oraz ożywiliśmy kilka kluczyków… więc weekend można rozpocząć 

Audi A4 B8 2.0TDI CR 136KM – CHIP TUNING

Zdrowy motor, przyjemnie współpracował. Finalnie uzyskaliśmy przyjemny a zarazem bezpieczny przyrost mocy i momentu. Ekologia pozostawiona na swoim miejscu ponieważ auto zarejestrowane i użytkowane w Belgii.

Przyrost:
+31KM i 68Nm

Fiat Ducato 2.3JTD 120KM – CHIP TUNING

Bus ze zdrowym sercem, które wygenerowało w serii mały bonus wpadło na zastrzyk dodatkowej mocy. Finalnie udało się uzyskać fajną moc końcową dzięki której podróż z ładunkiem będzie przyjemniejsza. Moment obrotowy zachowawczo ze względu na przeniesie napędu.

Przyrost:
+36KM i 46Nm

Opel Zafira B 1.9CDTI 120KM – DPF OFF

Ekologiczny problem w fiatowskim sercu? Rozwiązany bezpowrotnie 

Audi Quattro 2.3 NG – strojenie

Audi, które wyjechało z fabryki na mechanicznym wtrysku po wielu latach zaczęło sprawiać problemy więc właściciel postanowił zrobić konwersję na EFI przy pomocy produktu #Ottomotive #DigitalEcuCheater. Auto odpalone przyjechało do nas na strojenie. Można dalej cieszyć się autem 

Opel Vivaro 1.9DI 82KM – ciężki temat?

Auto odsyłane od warsztatu do warsztatu. Po wymianie skrzyni z 5 na 6 biegową z Laguny trafiło do nas z problemem nie działającego prędkościomierza i masy kontrolek na desce z braku informacji o prędkości auta. Inni nie ogarnęli a my tak. Licznik zaczął działać, kontrolki pogasły. Przy skrzyni PK-6 82KM to stanowczo za mało więc postaraliśmy się coś zdziałać. Mimo kiepsko wstającego turbo pierwszy pomiar wyszedł pozytywnie lecz z późno dostępnym momentem. Po programie uzyskaliśmy zastrzyk mocy, która z pewnością się przyda. Teraz czekamy na kolejny krok ze strony właściciela aby udało się szybciej zbudować moment obrotowy i poszerzyć jego dostępność w większym zakresie obrotów.

Przyrost:
+23KM i 52Nm

AUDI A4 B6 1.8T 190KM – CHIP TUNING

Kolejne Audi z napędem na cztery łapy wpadło na strojenie. Tym razem seryjna 190KM z małym bonusem chętnie poddała się modyfikacją dzięki czemu udało się uzyskać fajny zastrzyk mocy i momentu. Z racji napędu na 4 koła pomiaru dokonaliśmy przy użyciu hamowni drogowej Dynomet.

Przyrost:
+21 KM i 77 Nm

AUDI A8 D3 4.2TDI V8 – CHIP TUNING

Audi mimo pokaźnego motoru wpadło po kilka dodatkowych koni i niutonów. Z racji napędu Quattro pomiaru dokonaliśmy w naturalnych warunkach przy pomocy hamowni drogowej Dynomet. Przyrost zdecydowanie odczuwalny uprzyjemni podróżowanie  Ekologie pozostawiliśmy na swoim miejscu.

Przyrost:
+39KM i 147Nm

TAKIE SMACZKI Z PRACY:

REC w Zafirze spłonął z wrażenia… chyba na widok wielopoziomowego uszczelnienia (???) sterownika pompy ABS w Citroenie, które skutecznie chroniło elektronikę od wody, która się tam dostała żeby już nie mogła wypłynąć. Efekt? zwarcie w szynie CAN unieruchomiło auto. Ktoś wpadł na pomysł skoro pękła obudowa elektroniki to zawiniemy folią potem owiniemy czerwoną taśmą i zasmarujemy masą na spawy? Janusze blacharki w akcji

Audi A6  C6 2.0TDI 136KM BRF – CHIP TUNING

A6 z 136KM silnikiem odwiedziło nas na mały zastrzyk mocy.

Przyrost:
+34KM +59NM

Never ending story?

Czarne tablice na to wskazują  Sunny z GA16DE po kilku modyfikacjach mechanicznych wpadło na montaż DET3 oraz strojenie. Priorytetem w tym wypadku nie była walka o każdego KM a bezpieczeństwo dla silnika.

Niedługo po wyleczeniu chorób wieku dziecięcego (m.in. wydajniejszy układ chłodzenia) wraca na finalne strojenie Ford Granada 4.0 V6 z mega ostrym wałkiem startujące m.in. w pucharze Capri, w którym zamontowaliśmy Ecumaster DET3 w trybie Fuel Implant w połączeniu z modułem zapłonowym EDIS pełni funkcję komutera typu Stand Alone pozwalając w pełni ogarnąć sterowanie paliwem i zapłonem.

Jako że sezon modyfikacji w pełni zapraszamy na montaż świnek i komputerów stand alone oraz strojenia

Xenon, LED, PDC czy inne wyposażenie brakuje w Twoim aucie? z przyjemnością doposażymy Twoje auto.

Ostatnie prace PDC przód i tył z wizualizacją w 4F oraz Bi-xenon+LED w 8k

Ciekawostki: 

2 nóweczki 2017 nas odwiedziły w tym tygodniu – Nissan Leaf w pełni elektryczny samochód oraz XC60

Podwójne Oplowskie opakowanie z Włoskim sercem – DPF OFF 

Trafiły jednocześnie do nas 2 Zafiry na rozwiązanie ekologicznych problemów.

Czarna 150’cio konna Z19DTH przez jazdę z uszkodzonym EGR’em zabiła filtr cząstek stałych na amen więc trafiła do nas z zaprzyjaźnionego warsztatu na pomoc w rozwiązaniu ekologicznego kłopotu od strony programowej.

Srebrna 120KM Z19DT przez niewydolny filtr cząstek stałych i częste regeneracje niebezpiecznie zaczął wrastać poziom oleju. Odpowiednio szybka reakcja ze strony właściciela uchroniła silnik przed poważanym uszkodzeniem.

Renault Scenic 2 1.9DCI – EGR OFF

Działamy już w nowej lokalizacji 

Rozpoczynamy bardzo klasycznie typową awarią jaką trapi rodzina silników F9Q czyli problem z EGR’em. Problem rozwiązaliśmy na zawsze programowo

Sprintery dwa

W trakcie reorganizacji co nieco działamy

Sprinter 906 z zaprzyjaźnionego warsztatu wpadł na rozwiązanie problemu z DPF i EGR. A 903 przy okazji rozwiązywania problemu z ESP usunęliśmy limiter prędkości aby dalekie podróże stały się przyjemniejsze 

BMW E-46 M54B25 SOFT TURBO – STROJENIE

Sobotnie pracowite popołudnie zaowocowało ładnym przyrostem przy niskim doładowaniu. Słupek seria. Niestety na rolkach lekko falowało doładowanie.

BMW E-46 320D 150KM – CHIP TUNING

BMW rozczarowało po pierwszym pomiarze ubytkami mocy względem serii. Jednak po strojeniu udało się wyciągnąć przyzwoitą moc i przyjemny przyrost Nm pozostawiając auto w trakcie podróży bezdymnym.

Przyrost:
+40KM i 67Nm

VW Touran 1.9TDI PD – DPF OFF

Awaria filtra cząstek stałych spowodowała ograniczenie mocy. Szybka interwencja od strony mechanicznej i elektronicznej zaowocowały powrotem mocy 

Peugeot 307 2.0HDI 16V – FAP OFF

Mazda 3 1.6D – FAP OFF

Z zaprzyjaźnionego warsztatu trafił do nas 136KM dwu litrowy HDI na rozwiązanie problemu zapchanego filtra FAP. Warsztat wymontował uszkodzony filtr a my wyłączyliśmy go programowo włącznie z modułem dozującym Eolysa do ropy. Przy okazji z kolejnego zaprzyjaźnionego warsztatu dostarczono nam sam sterownik od Mazdy 3 również w celu pozbycia się uporczywego filtra 

Skoda Octavia RS – CHIP TUNING

Czy rodzinne kombi uwielbiane przez handlowców może być i ładne i szybkie? Połączenie „RS” DSG i 2.0TSI po małym programie daje już całkiem przyjemne odczucia z jazdy 😉

Przyrost:
+45KM +115Nm

Audi A4 B7 2.0TDI – CHIP TUNING

Audi w serii wypadło całkiem przyjemnie więc praca przy nim to była czysta przyjemność 🙂 Przyrost zadowalający i przy okazji wyłączyliśmy programowo EGR.

Przyrost +34KM i 66Nm

Peugeot 308 – Dorobienie kluczy

W Peugeocie zaginął klucz z pilotem, więc dorobiliśmy kompleksowo nowy kluczyk z pilotem a dzięki oryginalnym narzędziom i programom, których używamy cała operacja kodowania klucza zajęła nam dosłownie kilka chwil. Jako jedyni w okolicy mamy możliwość wydostania pinu auta przez OBD w grupie PSA czyli do kodowania np. klucza nie musimy rozbierać połowy auta i szarpać modułów na stół 🙂

MINI 1.6D – CHIP TUNING

Odwiedziło nas MINI z silnikiem od PSA/FORD. Program bez zbędnych szaleństw z pozostawioną ekologią ale dających przyjemność z jazdy właścicielowi.

+22KM i 33Nm

John Deere- DPF OFF

Mały wypad w teren do dwóch sprzętów z Jeleniem w logo. Ciągniki miały problem z filtrami DPF, który rozwiązaliśmy kompleksowo. Teraz można z pełną mocą wyjechać w pole 😉

BMW X-5 3.0D – DPF OFF

X-5 wpadło z problemem ciągłego wchodzenia w tryb regeneracji filtra. Jak się okazało ktoś opróżnił puszkę zapominając o programie… Program ogarnięty, teraz można jeździć nie pozostawiając za sobą kłębów niepotrzebnego dymu.

Audi Q7 3.0TDI – DPF OFF

Awaria przewodu intercoolera spowodowała nagły wzrost zadymienia. Niestety zbyt duża ilość przebytych kilometrów bez doładowania doprowadziła do wykończenia filtra cząstek stałych. Auto na sterowniku EDC17 zostało kompleksowo ogarnięte od strony mechanicznej i elektronicznej. Auto ponownie sprawia radość właścicielowi.

Opel Insignia 2.0CDTI – Elkologiczny problem

Insignia wpadła na rozwiązanie problemu z filtrem cząstek stałych. Bardzo krótkie dystanse i 90% miejskiej jazdy powodowało ciągle problem ze zbyt szybkim nasyceniem oraz z prawidłowym wykonaniem procedury wypalania. Sprawę ogarnęliśmy kompleksowo od strony mechanicznej i elektronicznej. Teraz Oplowi i miasto nie straszne 😉

Audi A6 C6 2.7TDI – DPF OFF

Audi przyjechało do nas w trybie awaryjnym z kontrolką filtra na zegarach. Diagnoza potwierdziła że filtr cząstek stałych zakończył swój żywot. Decyzja jedyna słuszna – pozbywamy się ekologii. Auto odzyskało moc, można podróżować.

VW Passat B7 2.0TDI CFFB – CHIP TUNING

Passacik z DSG wpadł na mały zastrzyk mocy. Ekologia pozostała na swoim miejscu. Uzyskany przyjemny i bezpieczny przyrost.Teraz podróżowanie na pewno będzie przyjemniejsze.

+32KM i 66Nm

VW Passat B5 – tempomat

Kto by pomyślał że ktoś jeszcze się zdecyduje. Passat B5 przed liftem wpadł na dołożenie tempomatu. Nowa manetka, parę kabelków, kodowanie i już. Przyjemna robota 😉

VW Golf VI 1.6TDI 105KM – CHIP TUNING

Ładna „szóstka”w serii wypadła delikatnie poniżej oczekiwań. Miało być bezpiecznie i bez zbędnego szaleństwa niutonami a przy okazji usunęliśmy limiter prędkości. Uzyskaliśmy przyjemny przyrost, który z pewnością poprawi komfort podróżowania 🙂

Przyrost: +42KM i +49Nm

Współpraca z lokalnymi warsztatami

Tutaj EDC16 w trakcie programowania na stole z Opla 1.9CDTI, które zaniemogło z powodu niewydolnego filtra cząstek stałych – DPF i EGR OFF

Zapraszamy do współpracy wszystkie warsztaty w zakresie elektroniki pojazdowej, diagnostyki, elektryki pojazdowej. Oferujemy atrakcyjne warunki współpracy.

Passat B6 2.0TDI CR – DPF OFF

Passat na Common Rail z ekologicznym problem. Niewydolna ekologia OFF, można będzie jeździć 😉

Volvo S60 1.6 T4 – CHIP TUNING

180KM i 240Nm po programie uzyskaliśmy 203KM i 295Nm. Szwed otrzymał trochę wigoru co na pewno poprawi komfort podróżowania.

Renault Scenic 2 ph1 1.9DCI 120KM – EGR OFF

Auto trafiło z brakiem mocy, spadek po innych warsztatach, gdzie nie mogli prawidłowo zdiagnozować problemu. Usterki wyeliminowane oraz programowo wyłączyliśmy szwankujący zawór EGR. Moc wróciła, klient zadowolony 🙂

Fiat Doblo 1.3JTD – DPF i EGR OFF

Awaria turbosprężarki zabiła filtr cząstek stałych to podziękowaliśmy ekologii czyli DPF i EGR OFF

Peugeot 407 1.6HDI – FAP OFF

Skomplikowany przypadek. Auto po awarii oryginalnego sterownika silnika miało wymieniony „pakiet startowy” niestety niezgodność konfiguracji z dawcą powodowało wiele problemów (niedziałające szyby, centralny zamek, pikające radio itd.). Przywróciliśmy auto do stanu fabrycznego pod względem konfiguracji modułów nadwozia, wymieniliśmy i zaprogramowaliśmy sterownik silnika oraz usunięty został filtr cząstek stałych. Auto wróciło do żywych.

VW Passat 2.0TDI BMP – DPF OFF

Passat B6 2.0DI BMP połączony z DSG trafił do nas ze Złotowa na problem z DPF’em. Poprzedni właściciel opróżnił puszkę ale sprawy softu już nie ogarnął. Efekt? Ciągłe „dopalanie” filtra co powodowało konkretne zadymienie 🙂 Problem rozwiązaliśmy raz na zawsze.

Renault Scenic 1 ph2 1.9DCI – EGR OFF

Auto przyjechało z totalnym brakiem mocy. Diagnoza wykazała problem z zaworem EGR. Jak widać „nasi” tu byli. Zawór stale otwarty, zamiast uszczelki czerwony silikon oraz wisienka na torcie przyspawany grzybek, który się oberwał. Zawór został fizycznie zamknięty oraz wyłączony programowo. Moc wróciła. Klient zadowolony.

Renault Scenic 2 ph1 1.9DCI – EGR OFF

Tryb awaryjny, utrata mocy z powodu awarii zaworu EGR. Problem rozwiązany dożywotnio poprzez programowe wyłączenie.

Audi A3 2.0TDI BKD – EGR OFF

EGR OFF via OBD

Seat Leon 1.9TDI – Hot Start

Taki ładny Leon a miał problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Musieliśmy temu zaradzić oczywiście z pozytywnym skutkiem 

Opel Zafira B 1.7CDTI – DPF OFF

Auto pozostawiało za sobą kłęby dymu. Okazało się że w konkurencyjnej firmie został usunięty DPF – nieprawidłowo oczywiście. Mimo braku filtra następowało włączenie procedury wypalania. Sterownik na stół a tu pierwsze zaskoczenie sterownik zaklejał hydraulik sylikonem sanitarnym ^^. Oczywiście problem rozwiązaliśmy mimo że sterowniki Denso to ciężki orzech do zgryzienia 😉

Renault Megane 3 1.5DCI – CHIP TUNING

Kolejny klient z sąsiedniego województwa. Renault Megane III Grandtour 1.5DCI wpadło na kuracje wzmacniającą. Po modyfikacji dostało trochę wigoru 😉

VW Golf 1 – instalacja elektryczna

Odwiedził nas Golf i to nie byle jaki bo Jedynka. Zrobiliśmy kilka drobiazgów w kabelkach i liczymy że właściciel kiedyś pójdzie dobrą drogą i umieści tam jakieś G60 i wpadnie na strojenie . Pogratulować właścicielowi samozaparcia do odrestaurowania auta 😉

VW Touran 1.9TDI – Hot Start

Problem z rozruchem ciepłego silnika? Problem zlikwidowany w kilka chwil za pomocą złącza diagnostycznego. Przy okazji usuneliśmy problemy z modułem komfortu

Iveco Stralis – CHIP TUNING

Waga ciężka? Żaden problem.

Stralis zyskał +65KM i 370Nm

Mając 2270Nm pod nogą jazda z ładunkiem będzie zdecydowanie przyjemniejsza 😉

VW Passat B7 2.0TDI CR – CHIP TUNING

Typowy Passat B7 w nietypowej odmianie Alltrack 2.0TDI CR 140KM. Dołożyliśmy trochę wigoru wedle życzenia klienta oraz pozostawiliśmy DPF’a na swoim miejscu.

Auto posiada soft z afery spalinowej 😉

VW Golf VI 1.6TDI 90KM – CHIP TUNING

Mimo małego przebiegu (100tys) i 1 właściciela auto niedomagające w prawie całym zakresie obrotów z pofalowaną krzywą momentu obrotowego. Póki co uzyskaliśmy przyrost 25KM i dużo bardziej płaski przebieg krzywych. Klient zadowolony bo auto odżyło ale niedługo trafi na poważny przegląd i będziemy się starać o porządny przyrost oraz ładne i gładkie kreski 😉

Audi A4 8K – Xenon retrofit

Usługa polegała na wymianie zwykłych lamp halogenowych na Bi-xenonowe z neonem.

Całość została wykonana tak jak w aucie, które wyjechało z fabryki z bixem:

– montaż układu poziomowania reflektorów
– montaż spryskiwaczy reflektorów
– wymiana „09” na nowy w wersji HI
– zdjęcie Component protection z nowego modułu oraz pełne kodowania auta pod nowe wyposażenie

W przeciwieństwie do konkurencji nie stosujemy dziwnych układów upchanych w lampach, które wydzielają mnóstwo ciepła tak aby nie wyświetlał się błąd spalonej żarówki i w każdej chwili grozą poważną usterką w aucie.

Passat B6 2.0TDI BKP – Hot Start

W angielską pogodę trafił do nas prosto z Anglii Passat B6 2.0 BKP na Siemensie PPD 1.5 z problemem „Hot Start”. Oczywiście został uzdrowiony przez złącze diagnostyczne.

BMW E46 M54B25 Turbo – DET3 FIT + Strojenie

Naszym zadaniem był montaż Ecumaster DET3 z wbudowanym mapsensorem 250kPa w trybie Fuel Implant oraz wystrojenie aby auto mogło bezpiecznie poruszać się z doładowaniem 0,5Bara. Niedługo po wyeliminowaniu kilku drobnostek auto wróci na finalne strojenie i pojawią się jakieś kreseczki 😉

Peugeot 4007 2.2HDI – FAP OFF

Przyjechał do nas na programowe wyłączenie mokrego filtra cząstek stałych FAP. Filtr został już mechanicznie usunięty w jednym z zaprzyjaźnionych warsztatów mechanicznych nam pozostało dokończyć sprawę od strony elektronicznej. Cała operacja została wykonana przez złącze OBD bez fizycznej ingerencji w sterownik silnika oraz BSI. Oczywiście auto nigdy również nie będzie już zgłaszało błędów związanych z małą ilością dodatku do oleju napędowego (EOLYS) co jest często spotykane w konkurencyjnych firmach.

Vectra C 1.9CDTI – CHIP TUNING

Vectra C Z19DTH – Podjęliśmy nierówną walkę z autem, które bardzo kiepsko jechało z dołu a mimo to uzyskało seryjną moc . Winny okazał się zawór EGR. Po wymianie zaworu na nowy i strojeniu auto zaczęło przyjemnie jechać od samego dołu co widać zwłaszcza po krzywej przebiegu momentu obrotowego.
W aucie nadal pozostał sprawny DPF co wymusiło wymianę zaworu EGR a nie jego programowe wyłączenie.

Passat B6 1.9TDI BLS – CHIP TUNING

Passat B6 1.9TDI BLS – zdrowa seria z małym bonusem. Na życzenie klienta łagodny i bezpieczny program oraz DPF pozostawiony na swoim miejscu. 

Peugeot 407 2.0HDI – FAP+EGR OFF

Awaria zaworu EGR przyczyniła się do problemów z wydolnością mokrego filtra więc kompleksowo rozwiązaliśmy problem przez zabieg mechaniczny oraz programowy 

Piątek, piąteczek

Dziś m.in. w A6 2.7 Bi-T dołożyliśmy tempomat, w Astrze H naprawiliśmy CIM. Oraz ożywiliśmy kilka kluczyków… więc weekend można rozpocząć 

Audi A4 B8 2.0TDI CR 136KM – CHIP TUNING

Zdrowy motor, przyjemnie współpracował. Finalnie uzyskaliśmy przyjemny a zarazem bezpieczny przyrost mocy i momentu. Ekologia pozostawiona na swoim miejscu ponieważ auto zarejestrowane i użytkowane w Belgii.

Przyrost:
+31KM i 68Nm

Fiat Ducato 2.3JTD 120KM – CHIP TUNING

Bus ze zdrowym sercem, które wygenerowało w serii mały bonus wpadło na zastrzyk dodatkowej mocy. Finalnie udało się uzyskać fajną moc końcową dzięki której podróż z ładunkiem będzie przyjemniejsza. Moment obrotowy zachowawczo ze względu na przeniesie napędu.

Przyrost:
+36KM i 46Nm

Opel Zafira B 1.9CDTI 120KM – DPF OFF

Ekologiczny problem w fiatowskim sercu? Rozwiązany bezpowrotnie 

Audi Quattro 2.3 NG – strojenie

Audi, które wyjechało z fabryki na mechanicznym wtrysku po wielu latach zaczęło sprawiać problemy więc właściciel postanowił zrobić konwersję na EFI przy pomocy produktu #Ottomotive #DigitalEcuCheater. Auto odpalone przyjechało do nas na strojenie. Można dalej cieszyć się autem 

Opel Vivaro 1.9DI 82KM – ciężki temat?

Auto odsyłane od warsztatu do warsztatu. Po wymianie skrzyni z 5 na 6 biegową z Laguny trafiło do nas z problemem nie działającego prędkościomierza i masy kontrolek na desce z braku informacji o prędkości auta. Inni nie ogarnęli a my tak. Licznik zaczął działać, kontrolki pogasły. Przy skrzyni PK-6 82KM to stanowczo za mało więc postaraliśmy się coś zdziałać. Mimo kiepsko wstającego turbo pierwszy pomiar wyszedł pozytywnie lecz z późno dostępnym momentem. Po programie uzyskaliśmy zastrzyk mocy, która z pewnością się przyda. Teraz czekamy na kolejny krok ze strony właściciela aby udało się szybciej zbudować moment obrotowy i poszerzyć jego dostępność w większym zakresie obrotów.

Przyrost:
+23KM i 52Nm

AUDI A4 B6 1.8T 190KM – CHIP TUNING

Kolejne Audi z napędem na cztery łapy wpadło na strojenie. Tym razem seryjna 190KM z małym bonusem chętnie poddała się modyfikacją dzięki czemu udało się uzyskać fajny zastrzyk mocy i momentu. Z racji napędu na 4 koła pomiaru dokonaliśmy przy użyciu hamowni drogowej Dynomet.

Przyrost:
+21 KM i 77 Nm

AUDI A8 D3 4.2TDI V8 – CHIP TUNING

Audi mimo pokaźnego motoru wpadło po kilka dodatkowych koni i niutonów. Z racji napędu Quattro pomiaru dokonaliśmy w naturalnych warunkach przy pomocy hamowni drogowej Dynomet. Przyrost zdecydowanie odczuwalny uprzyjemni podróżowanie  Ekologie pozostawiliśmy na swoim miejscu.

Przyrost:
+39KM i 147Nm

TAKIE SMACZKI Z PRACY:

REC w Zafirze spłonął z wrażenia… chyba na widok wielopoziomowego uszczelnienia (???) sterownika pompy ABS w Citroenie, które skutecznie chroniło elektronikę od wody, która się tam dostała żeby już nie mogła wypłynąć. Efekt? zwarcie w szynie CAN unieruchomiło auto. Ktoś wpadł na pomysł skoro pękła obudowa elektroniki to zawiniemy folią potem owiniemy czerwoną taśmą i zasmarujemy masą na spawy? Janusze blacharki w akcji

Audi A6  C6 2.0TDI 136KM BRF – CHIP TUNING

A6 z 136KM silnikiem odwiedziło nas na mały zastrzyk mocy.

Przyrost:
+34KM +59NM

Never ending story?

Czarne tablice na to wskazują  Sunny z GA16DE po kilku modyfikacjach mechanicznych wpadło na montaż DET3 oraz strojenie. Priorytetem w tym wypadku nie była walka o każdego KM a bezpieczeństwo dla silnika.

Niedługo po wyleczeniu chorób wieku dziecięcego (m.in. wydajniejszy układ chłodzenia) wraca na finalne strojenie Ford Granada 4.0 V6 z mega ostrym wałkiem startujące m.in. w pucharze Capri, w którym zamontowaliśmy Ecumaster DET3 w trybie Fuel Implant w połączeniu z modułem zapłonowym EDIS pełni funkcję komutera typu Stand Alone pozwalając w pełni ogarnąć sterowanie paliwem i zapłonem.

Jako że sezon modyfikacji w pełni zapraszamy na montaż świnek i komputerów stand alone oraz strojenia

Xenon, LED, PDC czy inne wyposażenie brakuje w Twoim aucie? z przyjemnością doposażymy Twoje auto.

Ostatnie prace PDC przód i tył z wizualizacją w 4F oraz Bi-xenon+LED w 8k

Ciekawostki: 

2 nóweczki 2017 nas odwiedziły w tym tygodniu – Nissan Leaf w pełni elektryczny samochód oraz XC60

Podwójne Oplowskie opakowanie z Włoskim sercem – DPF OFF 

Trafiły jednocześnie do nas 2 Zafiry na rozwiązanie ekologicznych problemów.

Czarna 150’cio konna Z19DTH przez jazdę z uszkodzonym EGR’em zabiła filtr cząstek stałych na amen więc trafiła do nas z zaprzyjaźnionego warsztatu na pomoc w rozwiązaniu ekologicznego kłopotu od strony programowej.

Srebrna 120KM Z19DT przez niewydolny filtr cząstek stałych i częste regeneracje niebezpiecznie zaczął wrastać poziom oleju. Odpowiednio szybka reakcja ze strony właściciela uchroniła silnik przed poważanym uszkodzeniem.

Renault Scenic 2 1.9DCI – EGR OFF

Działamy już w nowej lokalizacji 

Rozpoczynamy bardzo klasycznie typową awarią jaką trapi rodzina silników F9Q czyli problem z EGR’em. Problem rozwiązaliśmy na zawsze programowo

Sprintery dwa

W trakcie reorganizacji co nieco działamy

Sprinter 906 z zaprzyjaźnionego warsztatu wpadł na rozwiązanie problemu z DPF i EGR. A 903 przy okazji rozwiązywania problemu z ESP usunęliśmy limiter prędkości aby dalekie podróże stały się przyjemniejsze 

BMW E-46 M54B25 SOFT TURBO – STROJENIE

Sobotnie pracowite popołudnie zaowocowało ładnym przyrostem przy niskim doładowaniu. Słupek seria. Niestety na rolkach lekko falowało doładowanie.

BMW E-46 320D 150KM – CHIP TUNING

BMW rozczarowało po pierwszym pomiarze ubytkami mocy względem serii. Jednak po strojeniu udało się wyciągnąć przyzwoitą moc i przyjemny przyrost Nm pozostawiając auto w trakcie podróży bezdymnym.

Przyrost:
+40KM i 67Nm

VW Touran 1.9TDI PD – DPF OFF

Awaria filtra cząstek stałych spowodowała ograniczenie mocy. Szybka interwencja od strony mechanicznej i elektronicznej zaowocowały powrotem mocy 

Peugeot 307 2.0HDI 16V – FAP OFF

Mazda 3 1.6D – FAP OFF

Z zaprzyjaźnionego warsztatu trafił do nas 136KM dwu litrowy HDI na rozwiązanie problemu zapchanego filtra FAP. Warsztat wymontował uszkodzony filtr a my wyłączyliśmy go programowo włącznie z modułem dozującym Eolysa do ropy. Przy okazji z kolejnego zaprzyjaźnionego warsztatu dostarczono nam sam sterownik od Mazdy 3 również w celu pozbycia się uporczywego filtra 

Skoda Octavia RS – CHIP TUNING

Czy rodzinne kombi uwielbiane przez handlowców może być i ładne i szybkie? Połączenie „RS” DSG i 2.0TSI po małym programie daje już całkiem przyjemne odczucia z jazdy 😉

Przyrost:
+45KM +115Nm

Audi A4 B7 2.0TDI – CHIP TUNING

Audi w serii wypadło całkiem przyjemnie więc praca przy nim to była czysta przyjemność 🙂 Przyrost zadowalający i przy okazji wyłączyliśmy programowo EGR.

Przyrost +34KM i 66Nm

Peugeot 308 – Dorobienie kluczy

W Peugeocie zaginął klucz z pilotem, więc dorobiliśmy kompleksowo nowy kluczyk z pilotem a dzięki oryginalnym narzędziom i programom, których używamy cała operacja kodowania klucza zajęła nam dosłownie kilka chwil. Jako jedyni w okolicy mamy możliwość wydostania pinu auta przez OBD w grupie PSA czyli do kodowania np. klucza nie musimy rozbierać połowy auta i szarpać modułów na stół 🙂

MINI 1.6D – CHIP TUNING

Odwiedziło nas MINI z silnikiem od PSA/FORD. Program bez zbędnych szaleństw z pozostawioną ekologią ale dających przyjemność z jazdy właścicielowi.

+22KM i 33Nm

John Deere- DPF OFF

Mały wypad w teren do dwóch sprzętów z Jeleniem w logo. Ciągniki miały problem z filtrami DPF, który rozwiązaliśmy kompleksowo. Teraz można z pełną mocą wyjechać w pole 😉

BMW X-5 3.0D – DPF OFF

X-5 wpadło z problemem ciągłego wchodzenia w tryb regeneracji filtra. Jak się okazało ktoś opróżnił puszkę zapominając o programie… Program ogarnięty, teraz można jeździć nie pozostawiając za sobą kłębów niepotrzebnego dymu.

Audi Q7 3.0TDI – DPF OFF

Awaria przewodu intercoolera spowodowała nagły wzrost zadymienia. Niestety zbyt duża ilość przebytych kilometrów bez doładowania doprowadziła do wykończenia filtra cząstek stałych. Auto na sterowniku EDC17 zostało kompleksowo ogarnięte od strony mechanicznej i elektronicznej. Auto ponownie sprawia radość właścicielowi.

Opel Insignia 2.0CDTI – Elkologiczny problem

Insignia wpadła na rozwiązanie problemu z filtrem cząstek stałych. Bardzo krótkie dystanse i 90% miejskiej jazdy powodowało ciągle problem ze zbyt szybkim nasyceniem oraz z prawidłowym wykonaniem procedury wypalania. Sprawę ogarnęliśmy kompleksowo od strony mechanicznej i elektronicznej. Teraz Oplowi i miasto nie straszne 😉

Audi A6 C6 2.7TDI – DPF OFF

Audi przyjechało do nas w trybie awaryjnym z kontrolką filtra na zegarach. Diagnoza potwierdziła że filtr cząstek stałych zakończył swój żywot. Decyzja jedyna słuszna – pozbywamy się ekologii. Auto odzyskało moc, można podróżować.

VW Passat B7 2.0TDI CFFB – CHIP TUNING

Passacik z DSG wpadł na mały zastrzyk mocy. Ekologia pozostała na swoim miejscu. Uzyskany przyjemny i bezpieczny przyrost.Teraz podróżowanie na pewno będzie przyjemniejsze.

+32KM i 66Nm

VW Passat B5 – tempomat

Kto by pomyślał że ktoś jeszcze się zdecyduje. Passat B5 przed liftem wpadł na dołożenie tempomatu. Nowa manetka, parę kabelków, kodowanie i już. Przyjemna robota 😉

VW Golf VI 1.6TDI 105KM – CHIP TUNING

Ładna „szóstka”w serii wypadła delikatnie poniżej oczekiwań. Miało być bezpiecznie i bez zbędnego szaleństwa niutonami a przy okazji usunęliśmy limiter prędkości. Uzyskaliśmy przyjemny przyrost, który z pewnością poprawi komfort podróżowania 🙂

Przyrost: +42KM i +49Nm

Współpraca z lokalnymi warsztatami

Tutaj EDC16 w trakcie programowania na stole z Opla 1.9CDTI, które zaniemogło z powodu niewydolnego filtra cząstek stałych – DPF i EGR OFF

Zapraszamy do współpracy wszystkie warsztaty w zakresie elektroniki pojazdowej, diagnostyki, elektryki pojazdowej. Oferujemy atrakcyjne warunki współpracy.

Passat B6 2.0TDI CR – DPF OFF

Passat na Common Rail z ekologicznym problem. Niewydolna ekologia OFF, można będzie jeździć 😉

Volvo S60 1.6 T4 – CHIP TUNING

180KM i 240Nm po programie uzyskaliśmy 203KM i 295Nm. Szwed otrzymał trochę wigoru co na pewno poprawi komfort podróżowania.

Renault Scenic 2 ph1 1.9DCI 120KM – EGR OFF

Auto trafiło z brakiem mocy, spadek po innych warsztatach, gdzie nie mogli prawidłowo zdiagnozować problemu. Usterki wyeliminowane oraz programowo wyłączyliśmy szwankujący zawór EGR. Moc wróciła, klient zadowolony 🙂

Fiat Doblo 1.3JTD – DPF i EGR OFF

Awaria turbosprężarki zabiła filtr cząstek stałych to podziękowaliśmy ekologii czyli DPF i EGR OFF

Peugeot 407 1.6HDI – FAP OFF

Skomplikowany przypadek. Auto po awarii oryginalnego sterownika silnika miało wymieniony „pakiet startowy” niestety niezgodność konfiguracji z dawcą powodowało wiele problemów (niedziałające szyby, centralny zamek, pikające radio itd.). Przywróciliśmy auto do stanu fabrycznego pod względem konfiguracji modułów nadwozia, wymieniliśmy i zaprogramowaliśmy sterownik silnika oraz usunięty został filtr cząstek stałych. Auto wróciło do żywych.

VW Passat 2.0TDI BMP – DPF OFF

Passat B6 2.0DI BMP połączony z DSG trafił do nas ze Złotowa na problem z DPF’em. Poprzedni właściciel opróżnił puszkę ale sprawy softu już nie ogarnął. Efekt? Ciągłe „dopalanie” filtra co powodowało konkretne zadymienie 🙂 Problem rozwiązaliśmy raz na zawsze.

Renault Scenic 1 ph2 1.9DCI – EGR OFF

Auto przyjechało z totalnym brakiem mocy. Diagnoza wykazała problem z zaworem EGR. Jak widać „nasi” tu byli. Zawór stale otwarty, zamiast uszczelki czerwony silikon oraz wisienka na torcie przyspawany grzybek, który się oberwał. Zawór został fizycznie zamknięty oraz wyłączony programowo. Moc wróciła. Klient zadowolony.

Renault Scenic 2 ph1 1.9DCI – EGR OFF

Tryb awaryjny, utrata mocy z powodu awarii zaworu EGR. Problem rozwiązany dożywotnio poprzez programowe wyłączenie.

Audi A3 2.0TDI BKD – EGR OFF

EGR OFF via OBD

Seat Leon 1.9TDI – Hot Start

Taki ładny Leon a miał problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Musieliśmy temu zaradzić oczywiście z pozytywnym skutkiem 

Opel Zafira B 1.7CDTI – DPF OFF

Auto pozostawiało za sobą kłęby dymu. Okazało się że w konkurencyjnej firmie został usunięty DPF – nieprawidłowo oczywiście. Mimo braku filtra następowało włączenie procedury wypalania. Sterownik na stół a tu pierwsze zaskoczenie sterownik zaklejał hydraulik sylikonem sanitarnym ^^. Oczywiście problem rozwiązaliśmy mimo że sterowniki Denso to ciężki orzech do zgryzienia 😉

Renault Megane 3 1.5DCI – CHIP TUNING

Kolejny klient z sąsiedniego województwa. Renault Megane III Grandtour 1.5DCI wpadło na kuracje wzmacniającą. Po modyfikacji dostało trochę wigoru 😉

VW Golf 1 – instalacja elektryczna

Odwiedził nas Golf i to nie byle jaki bo Jedynka. Zrobiliśmy kilka drobiazgów w kabelkach i liczymy że właściciel kiedyś pójdzie dobrą drogą i umieści tam jakieś G60 i wpadnie na strojenie . Pogratulować właścicielowi samozaparcia do odrestaurowania auta 😉

VW Touran 1.9TDI – Hot Start

Problem z rozruchem ciepłego silnika? Problem zlikwidowany w kilka chwil za pomocą złącza diagnostycznego. Przy okazji usuneliśmy problemy z modułem komfortu

Iveco Stralis – CHIP TUNING

Waga ciężka? Żaden problem.

Stralis zyskał +65KM i 370Nm

Mając 2270Nm pod nogą jazda z ładunkiem będzie zdecydowanie przyjemniejsza 😉

VW Passat B7 2.0TDI CR – CHIP TUNING

Typowy Passat B7 w nietypowej odmianie Alltrack 2.0TDI CR 140KM. Dołożyliśmy trochę wigoru wedle życzenia klienta oraz pozostawiliśmy DPF’a na swoim miejscu.

Auto posiada soft z afery spalinowej 😉

VW Golf VI 1.6TDI 90KM – CHIP TUNING

Mimo małego przebiegu (100tys) i 1 właściciela auto niedomagające w prawie całym zakresie obrotów z pofalowaną krzywą momentu obrotowego. Póki co uzyskaliśmy przyrost 25KM i dużo bardziej płaski przebieg krzywych. Klient zadowolony bo auto odżyło ale niedługo trafi na poważny przegląd i będziemy się starać o porządny przyrost oraz ładne i gładkie kreski 😉

Audi A4 8K – Xenon retrofit

Usługa polegała na wymianie zwykłych lamp halogenowych na Bi-xenonowe z neonem.

Całość została wykonana tak jak w aucie, które wyjechało z fabryki z bixem:

– montaż układu poziomowania reflektorów
– montaż spryskiwaczy reflektorów
– wymiana „09” na nowy w wersji HI
– zdjęcie Component protection z nowego modułu oraz pełne kodowania auta pod nowe wyposażenie

W przeciwieństwie do konkurencji nie stosujemy dziwnych układów upchanych w lampach, które wydzielają mnóstwo ciepła tak aby nie wyświetlał się błąd spalonej żarówki i w każdej chwili grozą poważną usterką w aucie.

Passat B6 2.0TDI BKP – Hot Start

W angielską pogodę trafił do nas prosto z Anglii Passat B6 2.0 BKP na Siemensie PPD 1.5 z problemem „Hot Start”. Oczywiście został uzdrowiony przez złącze diagnostyczne.

BMW E46 M54B25 Turbo – DET3 FIT + Strojenie

Naszym zadaniem był montaż Ecumaster DET3 z wbudowanym mapsensorem 250kPa w trybie Fuel Implant oraz wystrojenie aby auto mogło bezpiecznie poruszać się z doładowaniem 0,5Bara. Niedługo po wyeliminowaniu kilku drobnostek auto wróci na finalne strojenie i pojawią się jakieś kreseczki 😉

Peugeot 4007 2.2HDI – FAP OFF

Przyjechał do nas na programowe wyłączenie mokrego filtra cząstek stałych FAP. Filtr został już mechanicznie usunięty w jednym z zaprzyjaźnionych warsztatów mechanicznych nam pozostało dokończyć sprawę od strony elektronicznej. Cała operacja została wykonana przez złącze OBD bez fizycznej ingerencji w sterownik silnika oraz BSI. Oczywiście auto nigdy również nie będzie już zgłaszało błędów związanych z małą ilością dodatku do oleju napędowego (EOLYS) co jest często spotykane w konkurencyjnych firmach.

Vectra C 1.9CDTI – CHIP TUNING

Vectra C Z19DTH – Podjęliśmy nierówną walkę z autem, które bardzo kiepsko jechało z dołu a mimo to uzyskało seryjną moc . Winny okazał się zawór EGR. Po wymianie zaworu na nowy i strojeniu auto zaczęło przyjemnie jechać od samego dołu co widać zwłaszcza po krzywej przebiegu momentu obrotowego.
W aucie nadal pozostał sprawny DPF co wymusiło wymianę zaworu EGR a nie jego programowe wyłączenie.

Passat B6 1.9TDI BLS – CHIP TUNING

Passat B6 1.9TDI BLS – zdrowa seria z małym bonusem. Na życzenie klienta łagodny i bezpieczny program oraz DPF pozostawiony na swoim miejscu.